lördag 24 januari 2009

Tänk på vad du gör. Tänk på vad du äter. Tänk på vad du gör. Tänk på vad som händer nu!

Om man ska sammanfatta den här dagen med ett ord så är det.........nä det går inte. Började med att jag var alldeles för trött hade sovit tillräckligt tyckte jag men var ändå tröt så jag låg och drog mig alldeles för länge. Vilket sedan resulterade i att jag fick kasta i mig gröten slänga på mig ridkläderna och möter fröken K vid tunnelbanan trött och andfådd.

Ridningen gick sådär. Jag har iaf kontroll på mina skänklar:D Hästen är ett annat kapitel. Vi fick galoppera idag. Och jag som vanligt hade Chanell-tjejen. Galopp är hennes favorit. Så fort vi får rida upp på volterna blir hon helt till sig. Hon vet vad som väntar....swoosh swooosh swooosh. Så det är ett evigt dragande tygeln, så hon inte studsar iväg som en vild mustang. Så självklart det vår ridlärare säger till mig. Nu får du ta kontrollen över henne Cissi. Hon får inte gå på snedden så där. Se till att hon inte gör några krumbukter nu. Ta tag i innertygeln (här höger, vi rider i höger varv) och så bankar du på med innerskänkeln. Japp då fick jag ordning på henne men tio meter senare var det samma visa igen. Sen var det dags för galopp. Så fort Chanell hör: Så fattar vi höger galopp! Så börjar hon studsa, göra små snedsteg och försöker lixom komma ur mitt grepp om tygeln. Men jag tänker inte släppa förrän hon lugnat sig. Samtidigt har jag hästen bakom mig som kommer närmare i full galopp så det är bara att släppa taget och låta henne studsa en gång och sprätta iväg. Så två gånger lyckas vi med att fatta fel galopp och resten har jag ingen kontroll över henne utan hon bara sprätter iväg. Ja ok jag kan ju få stopp på henne, jag lyckas styra ut henne så volten blir större och jag lyckas att sakta ner henne i galoppen. Om jag bara kan få henne att lyssna på mig in i galoppen och inte bara flänga in i den. Nästa gång ska jag vara dubbelt så hård mot henne. Hon ska inte få göra nååånting som hon vill. Järnhand ska jag ha. Från början...halvhalter ut i hörnen halt öka skritten sakta ner skritten. Samma i traven. Shit vad jag ska rida då! Lika bra iofs med tanke på att vi blir filmade inför teorilektionen lördagen därpå.
Jag ska rida som en gudinna!

Sen var det dags för den välförtjänta fikan! Kaffe och jordnötsruta:) Sen skulle jag sköta men då var Chanell ute i hagen så jag fick göra rent lite krubba, vattenkopp osv. göra det fint i spiltan tills tjejen kom tillbaka.

Hem hjälpte grannen att bära mega tungt skrivbord. Jätte hungrig därefter och slände i mig lite lasagne jag hade kvar. Stod i duschen i 1 1/2 timme. Slappat. Ätit två smörgåsar med jordnötssmör och kaffe. Diskat. tittat på "Eternal sunshine of a spotless mind". Ätit en till smörgås med jordnötssmör och en smoothie gjord på yoghurt banan och hallon.

Och nu sitter jag och tittar på "En andra chans" och skriver blogg.

Kom just att tänka på en lustig grej...filmerna ikväll som jag tittat på...handlar om att ge förhållandet en andra chans....

Vad kan en sån sak betyda?

Life works in mysterious ways.
Jag antar att man ska bara hänga med och se vad som händer. Det jobbiga blir när man måste välja en väg vid ett vägskäl.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.