onsdag 14 januari 2009

Jag fortsätter med kaloritänket

och självklart protein och kolhydrat tänket.
För eftersom man tränar som en tok nu. Så måste jag äta me! Och jag vet hur dålig jag är på att äta. Jag är nog mest snål tror jag så då blir det bara att jag äter mackor eller nåt. Därför har jag hittat en kaloriräknare som räknar ut både kcal, protein, fett och kolhydrater. Den räknaren hittar du här Kaloriräknare
Sen hittade jag en räknare som räknar ut hur mycket energi man gör av med på en dag alltså energibehovet. Och det ligger runt 2000, 1900 nånting men jag rundar av uppåt eftersom det är mig det handlar om :) Sen räknade jag på allt jag ätit idag och kom över 2000 kcal. Vilket ju är super bra eftersom jag då har lite spelrum :) Sen tänker jag hur mycket proteiner man behöver för att må bra när man tränar ganska mycket som jag gör. Så därför ska jag fortsätta leta efter proteinbehovs räknare eller nåt.

Sista dagen i skolan för den här terminen hade jag idag me:D dvs att nu är höstterminen slut! Vårterminen börjar på måndag sen har jag praktik i 15 veckor frammåt. Så ni vet var ni har mig. ;)

Imorgon lovar jag att nörda mig och lägga upp mina mått. ;)
Puss på er!Länk

1 kommentar:

Emma sa...

Det låter ju kanoners det där! Kom ihåg att du tränar och därför gör av med ännu mer energi! Och som sagt, sen är du du, dvs du gör av med mer energi på nå sätt;) Det är svårt att komma igång med nya matvanor men efter ett tag kommer det flyta strålande! Puss på dig pinglan! Vill du plocka bort mig från blogglistan förresten?? Puss igen!!;)