torsdag 8 januari 2009

Gå och lägg dig!

Jag vet jag ska...
Typsikt mig att sitta uppe och uggla så här sent. Men upp "tidigt" ska jag imorgon iaf. Kl 8.00 för att vara exakt. Så då är jag kanske lite trött imorgon kväll och går och lägger mig vid en normal tid.

Var i stallet ikväll och gosade med Chanell. Ryktade henne så fin så hon glänser. Chanell är en svart häst med stjärn i pannan och vit rand runt vänster bakhov. Så ni må tro vad fin hon var sen;) Kom fram till att jag måste skaffa mig fler ryktprylar! En ryktborste, en ryktskrapa i gummi en pannborste och en trasa. Hittade en början till ett litet skavsår bakom hennes högra öra så det måste jag slänga ett öga på på lördag annars måste hon få ludd bakom öronen på tränset så det inte blir värre.

En teori om lördag är att jag får rida henne då en ny tjej har börjat som då kommer få Jissa och en annan tjej som vanligtvis rider Egri kommer få henne. De är dessa hästar jag annars har ridit hittills och Chanell. Så då borde jag få rida Chanell! Hon är så rolig! Het som ett varmblod ska vara så det gäller att jobba med henne så hon inte får göra som hon vill och bara springa jätte fort:P Samtidigt som hon är känslig för både skänklar och handen. Det vill säga jag måste tänka på massa saker samtidigt och det är jätte roligt!

Annars så är arbetet färdigskrivet till skolan. Ska "bara" gå igenom det imorgon med min klasskompis och lägga till lite referenser. Sen är det klart!

Ev en date imorgonkväll me. Får se hur det blir....

Ska försöka ta en bra bild på Chanell på lördag så ni får se hur fin hon är :) Finns en gammal bild på henne på bloggen men den ser man bara henne inte så bra på.

Tänkte göra en lista på vilka bloggar jag läser. Så säg till om ni inte vill att jag lägger upp eran blogg på listan! (Listan görs senast fredag)

Nu ska jag sova!
Sussa gott mina vänner!

Inga kommentarer: