onsdag 17 december 2008

Det händer en hel del i singel-Cissis liv:D

Hejsan hoppsan!
Sitter här nu efter att ha jobbat en heldag på praktiken. Massa pyssel har det varit idag. Men riktigt roligt. Nu känns det lixom som att jag har kommit in i arbetet och samtidigt att jag har lättare för att hantera patienterna vi är hem till. Hade fem stycken patienter på förmiddagen som vi skulle avverka innan kl 13 plus att vi skulle handla julklappar till julbordet på eftermiddagen. Samt att vi skulle hinna med att äta lunch däremellan. Men det gick bra. En patient var dessutom inte hemma så då pös vi in till Vällingby istället för julklappsinhandling. Fixade thé och burk för 50 spänn. :D

Onkolog rond hade vi idag me. Här tar man upp olika patienter och deras cancerdiagnoser och diskuterar detta lite hur planeringen ser ut framöver bland annat.

Kan ju dra måndagen lite me. Var i väg och lyfte lite skrot tillsammans med fröken M och hennes damp-polare. Gick riktigt bra känner mig fortfarande mör i armarna speciellt. Där möter jag dessutom min förra killes kompis...Men det gick bra. Jag var glad och trevlig och bröt inte ihop eller nåt sånt så. Han verkade inte veta om att jag och herr J har gått separata vägar dock men jaja. Han kanske får reda på det.

Igår fick jag ett sms från skånska halv-italienaren som var uppe på besök i sthlm för en arbetsintervju på en reklambyrå. Han undrade om jag ville hänga med och käka middag. Men eftersom jag redan bestämt med brorsan att vi skulle handla julklappar och min ekonomi är som den är så fråga jag om han ville komma hem till mig på en fika istället. Sagt och gjort.
Så efter att julklapparna var inhandlade så möttes vi upp vid tunnelbanan och pös hem till mig.
Kändes så himla kul. Vi har inte setts på kanske 1 1/2 år men ändå pratar vi som om det var igår vi träffades. Det slutade med lite kram och mys i soffan iaf:P På hans intiativ men det var bara trevligt, jag gillar att mysa så :D
Sen fick jag en poäng när han gick. Frågade fröken M och hon godkände det hela.

Sen idag när jag varit hos en patient, sprang jag på min förra killes bästa kompis i porten :P Världen är bra liten. Han sa att det var tråkigt det som hänt och undrade om herr J hört av sig något. Men det har han ju inte. Sen undrade han hur det var med mig. Jag sa att det var bara bra här. Klart att det är lite tråkigt det som hänt men äh det är ingen fara jag går vidare. Så skrattade jag och log en massa så han verkligen fattar att jag mår bra. Så kanske han säger det till herr J nu :P
Sen undrar jag varför herr J skulle höra av sig till mig.....för han sa precis som att herr J skulle höra av sig...jaja det spelar ingen roll iaf. Jag har sagt att jag hör av mig när jag känner att jag vill det. Efter jul kanske, innan sommaren iaf så jag får tillbaka mina leggings :P

Så det är det som hänt i mitt liv hittills :D
Älskar när det händer saker det är så roligt!
Imorgon jobbar jag som vanligt och sen är det bodybalance på det sen hem och plugga.
Fortsättning följer....

Inga kommentarer: