söndag 29 april 2012

Strålande sol!

Det har varit så härligt väder på landet. Solen har skinit hela helgen. I morse satt man på altanen i solen i morgonrock och drack sitt morgonkaffe. Det var helt underbart!
Solen värmde och fåglarna kvittrade sina vackra vårmelodier. Sen kom två hästar spatserande förbi, en rovfågel flög över huvudet och en sädesärla spatserade upp på altanen. Humle kom också och hälsade på en sväng.

Jag fortsatte sen att sitta där i solen mot väggen, i lä. Jag satt nog där i säkert två timmar och stickade, vilket ledde till en röd näsa och röda kinder. Inte hade jag tänkt på att ta med mig någon solskyddskräm upp dit inte. Det får vi skriva upp på listan att ta med till landet till nästa gång.

Men tyvärr hade detta härliga ett slut och nu sitter man hemma i soffan igen. Mysigt det med förstås men landet är en pärla så är det bara. R är hemma här över natten men pyser upp så fort han kan i morgon igen och kommer hem tis kväll. Jag jobbar ju kväll i två dagar så jag får hålla mig hemma.

Lägenheten ligger ju ute på hemnet som ni säkert redan har sett. Jag har redan fått ett bud på den så det här kan nog gå fort! Det är så spännande så det är inte klokt! Visning på sön 6/5 kl 12:45-13:30 och m

Lägenheten hos mäklaren.

På tisdag ska jag till körskolan igen. Nu ska vi upp på fyrans växel och vi ska köra i Ängby. Wish me luck!

Körde lite lite på landet. På grusvägen från stora vägen och till stugan. Måste bli bättre på att få in en snygg inbromsning om jag ska köra in till sidan. Typ inte kasta mig på kopplingen och sen bromsa utan lite mera bromsa, koppla och bromsa. Träna träna träna.

Hej svej till nästa gång!

Inga kommentarer: