tisdag 1 maj 2012

Godmorgon, mot körskolan!

Snart iväg till trafikskolan!
Försöker knöla i mig frukost men det går sådär som vanligt. Kaffe och ett ägg har jag fått i mig och nu är jag mätt. Får ta lite yoghurt och bär när jag kommer hem sen.

Behöver vara vaken i ett par timmar innan jag stoppar i mig frukost. Får verkligen inte ner ordentligt med frukost annars.

21 maj har jag bokat risk 1:an.

Hur snart där efter ska jag boka halbanan? Var gjorde ni med körkort halkkörningen?

Gillinge är ju bäst men längst bort känns det som.

Vi ses!

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag tog halkbanan på Gillinge. Jag tyckte det var riktigt bra där! Och ja, den är väldigt långt bort, jag gjorde den under semestern... Riskettan och halkbanan kommer jag faktiskt inte ihåg i vilken ordning jag gjorde dem. Jag bara bokade in dem liksom ;) Så boka halkbana du, såååå kul!!! =D

Cilla sa...

Då ska jag bara boka in den :) Hihi Jag får ta en ledig dag annars om jag inte tar den på semestern. :)

Katitzi sa...

Jag körde oxå på Gillinge och jag tyckte det var super. Sen tror jag att skillnaden mot övriga ställen är att Gillinge har halt underlag så det blir riktig halkkörning medan de andra ställen har ställningar på bilarna som gör att de lättar och får effekten att de halkar...vet inte vilket som är bäst men det var skiiiitkul att köra på halt underlag! :)

Rådfråga i kassan på körskolan så kan de nog meddela dig ungefärligt när du ska göra halkkörningen. Du måste ha gjort risk1:an först bara :)

Det du behöver kunna på halkkörningen är att snabbt kunna få upp bilen i 50- 70 km i timmen för du har ca 100-200 meter på dig att komma upp i rätt hastighet och sen behöver du kunna bromsa :) Och ingen fin-bromsning utan sparka ner bromsen :)

Kram