onsdag 2 februari 2011

Tänk om man ska vara lite filosofisk

Hehe kom på att min blogg tar nog inte upp direkt mycket filosofiska tankar. Mest titta här vad fint eller gott eller roligt osv.

Vad är det egentligen som får en att följa en blogg?
Jag tycker den ska handla om nåt som ligger mig nära. Dvs mina vänners bloggar, eller om mitt jobb, om hästar och jag ska se om jag inte kan hitta nån blogg om stickning me:)

Jag är nog inte alls filosofisk av mig idag iaf:P
Vräkte nyss i mig massa mat: Avokado med kräftröra på gräddfil, rödlök och kräftor. Kokta rödbetor me chevre creme på chevreost och cremefraiche, sen toppat med balsamvinäger, flytande honung och svartpeppar. Sist smörstekta morötter med parmesan och persilja. Är nu heeeelt proppmätt!

Undrar om det inte var lite lchf över det dära? Eller har jag fel jag som är en lekman:P

Imorgon besöker jag mormor me mamma. Ska bli så mysigt:) Var längesen jag träffa mormor nu.

Berättar mer en annan dag.

En man ser framför sig hur han står vid en väg som delar sig. Åt det ena hållet kan han välja att dö åt det andra kan han välja att leva. Han väljer det senare och mår nu riktigt bra i jämförelse hur han mådde då när han såg vägen framför sig.
Berättat av en patient.

Fick mig att tänka på hur värdefullt livet är.

Inga kommentarer: