söndag 13 februari 2011

Landet i helgen!

Hur gött som helst att vara på landet. Känns nästans som att man en vacker dag ska flytta ut på landet...kanske inte uppåt väddöhållet men nånstans närmare. Vi får se vad framtiden har att erbjuda. Undebart är det iaf.

Den här helgen bjöd på SKOTERTUR! Hihi hur skojsigt som helst. Vart inte så jätte lång tur men runt en liten äng och genom en skog fram och tillbaka. Dessutom provade även jag på att köra en sväng med skotern. Fort gick det också, hela 40 km/h :P R körde lite fortare nåt åt 70km/h tror jag. Kom på mig själv med att le stort och brett när vi svävade fram över snöängen...för efter ett tag ilade det något så in i...i tänderna så man fick tvinga ihop läpparna för att inte förfrysa tänderna.

Efter det väntade grillad korv på altanen i solskenet med en värmande jägermeister. Hur nice som helst att sitta där i solen me korv i handen:) Passade på att baka kärleksmums med. Det är ju iaf allahjärtansdag i morgon.

Stickat har jag hunnit me också och snart så måste jag hämta det tredje garnnystanet för det här jag håller på med börjar ta slut.

Efter skoterturen har jag suttit och drömt om hur det skulle vara att fara fram i full galopp över den där ängen istället. *drömmer* Men i nästa månad ska jag börja ta körkortet sen är inte ridningen långt borta igen.

Långa galopper är det bästa!!

Pyser upp till landet nästa helg igen. Då ska jag ta lite bilder så ni får se hur härligt det är:)

Puss och kräm!

Inga kommentarer: