fredag 25 februari 2011

Halsduken är ju klar

Japp det är den!
Blev klar här i veckan. Stickad i Milano-garnet på stickor 12. 35 maskor. två räta två aviga varvet ut och stickad till önskad längd. Sydde sen ihop ändarna för att få den som en snodd. Varmare halsduk får man leta efter. Den täcker öronen oxå så man behöver inte ha mössa. Bild kommer.

Nu stickar jag den berömda Åremössan i samma garn. Inte så svårt 38 maskor varannan avig varannan rät varvet ut. Sen ska man spara 3 meter garntråd att dra ihop mössan med i slutet. Bild på denna kommer när den är klar.

När jag är klar med det ska jag börja på min första raggsockor. Nån som vill ha?? Själv har jag ju så mycket raggsockor så jag kan lika gärna sticka åt nån annan me frussna fötter. Långa till ridstövlarna K? Sen ska jag förstås göra pulsvärmare till mamma me för det ville hon ha när hon sitter i kassan. Uj uj uj vad projekt man har. Fick ju nya stickor av C här om kvällen så dessa ska användas till raggsockorna:) Upptäckte att mammas mönster funkar även till dessa strumpstickor...sweet:)

Vad är ni sugna på där ute, va ska jag sticka? :)

Kram kram

Inga kommentarer: