tisdag 16 september 2008

Måste skryta :oP

Nä det måste jag inte men jag gör det iaf ;)
Mest för att jag själv ska komma ihåg hur jag ligger till i träningen.

Har strykit nästan alla kolhydrater från min kost. För att det behövs för tillfället. Snart ska jag vräka i mig bröd, ljus pasta och godis igen!! *längtar*

Ställde mig på vågen på gymmet igår.
53 kilogram (känner mig till och med fortfarande smal)

Var livrädd att jag skulle ha gått ner till 50 kg igen för att jag har verkligen slarvat med min mat senaste veckan. Men det hade jag inte :D

Max vikt för lilla Cissi är 54 kg så bäst att jag håller koll nu.

Mötte upp Marie på gymmet igår efter att hon hade kört ett stenhårt core express pass. Hon är så duktig! Hon fortsatte att träna med mig sen efteråt. Hade jag varit hon hade jag aldrig orkat det:P

Iaf nu till det jag ska komma ihåg:
Benpress: 64 kg (öka nästa gång)
Bencurl: 23 kg
Axelpress: 9 kg (den dagen jag ökar med 2,5 kg ska jag fira!)
Bröstpress: 20,5 kg (8x3)
Rodd: 23 kg (öka nästa gång)
Rygg: 1 kg (öka nästa gång)
Mage: 12x3 Runda situps + benlyft+ sneda+ vanliga Avsluta med ett par hundreds

Hoppas jag får ett coach-tillfälle snart så jag får lära mig fler maskiner.

Recept kag ska prova:
Ta en hel vitlök skär av toppen så att man ser alla klyftor. Vira in i aluminiumfolie in i ugnen i ca 45 min 1 timme på 200 grader.
Häll ett gäng små tomater på en plåt och stoppa i ugnen. Ta ut dessa när de ser ut som små däck.
Dela äggplanta, zuchini, paprika och gul lök och lägg alla tärningar på en plåt. Häll över olivolja salt och peppar + lite örter (färska örter på slutet). Blanda ihop allt på plåten. In i ungnen tills grönsakerna är klara. Koka samtidigt pasta.
Vitlöken tar du ur folien och klämmer ut alla klyftor i en bunke häller på en skopa vatten från pastan (man vill ha stärkelsen).
Häll i tomatdäcken i röran och mosa runt allt med svartpeppar och ev. lite salt.
Sen är det bara att blanda i pasta ugnsgrönsakerna i skålen garnera med parmesan och färska örter.

Verkar ju inte allt för svårt! :D

Säger till när jag har provat det och om det blev gott ;)

Inga kommentarer: