tisdag 9 september 2008

If I'll ever find magic...

Såg ett avsnitt Private practice på morgonen. Vill man ha magi så får man vänta på att den kommer till en. Det är inget man ska jaga. Låt magin komma till dig.

Så med andra ord: man ska kämpa för att ha ett så lyckligt liv som möjligt men magin kan du inte skapa. Magin i ditt liv kommer till dig när du mår som bäst. För att må som bäst måste du kämpa med saker som fysisk och psykisk hälsa. Vad du oroar dig för vet bara du. Försök att ställa de sakerna till rätta.
T.ex. Jag oroar mig för min ekonomi, min hälsa, min familj och min framtid.
Vilka av dessa kan jag själv göra något åt?
Jo min ekonomi och min hälsa.

Med andra ord: ät bättre, träna mer och lägg upp en budget.

Som stöd för att lyckas med detta använder du dina vänner som stöttepelare.

Familj och framtid kan man inte styra. Familjen består av individer som själva får ta sina egna beslut, du kan bara finnas där som en stöttepelare för dem. Framtiden vet du inget om. Det kan bli bra och det kan bli dåligt. Med andra ord kan du inte göra något åt framtiden du kan bara göra något åt nuet.

Magin kommer till dig när du vet att du mår bra och det gör du om du börjar med att ta hand om dig själv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh! Underbara ord! De sjönk direkt in i hjärtat! Där ska de ligga som en ständig påminnelse om att man måste ta hand om sig själv först och sedan utifrån det sprida glädje! Tack hjärtat! Jag vill ständigt vara din stöttepelare och du är min!

Cilla sa...

Tack gumman! Underbart att ha dig som stöttepelare ;) Hoppas att jag ger tillbaka lite av all den stöttning jag får från dig. Puss puss!

Anonym sa...

Jag får tillbaka tusenfalt! :D
Kramkram