torsdag 24 november 2011

Julklappar!

I år ska jag inte trängas med människor eller vara ute sent. I år har jag planerat upp alla jullkappar utom pappas och Roffes systersons. Det är bara att sitta och klicka hem allt tänkte jag. Men inga pengar på kontot förrän i morgon så jag får väl klicka på söndag istället.
Visst är det ganska smart ändå med internet så man slipper åka runt överallt och leta och leta och trängas och trängas. Istället tar man fram julglöggen som man precis gjort (för att få den mer lchf) och kanske nybakade saffransmuffins, den lilla laptopen och sen klickar man hej vilt och i ett nafs är julklapparna ordnade för den här julen. Så får det bli låter mycket mysigare än att slåss med alla människor i stan.
Tänkte testa det här receptet.
På måndag kommer städtanterna!!
Jag har bett om fönsterputs förutom storstädning som ingår. Detta innebär att allt kommer vara skinande rent inför julen! Jag kommer ligga 2,5 h minus på timbanken men kommer betala samma summa varje månad ändå. Sen om jag ställer in en städning så hamnar jag på +/- noll igen. Typ iaf.
Nu ska jag nog ta och läsa en vetenskaplig artikel till tentan som ska vara klar 15 dec. Bäst jag jobbar på :)
Kram kram

2 kommentarer:

Emma sa...

Tack för tipset om RIPA glöggen, jag har bara hittat ett recept på sockerfri glögg som man kunde koka ihop men jag vet inte om jag orkar vara så pysslig. Däremot hittade jag ett recept på lussebullar på mariannslchf.se som jag ska testa i helgen! Vi ses imorgon babe!

Cilla sa...

Hittade även glöggkryddor på hemköp som jag tänkte testa att göra egen glögg på. Då tar man bara rödvid glöggkryddorna och värmer till 80 grader och silar sedan bort kryddorna. Ska se hur det blir. Hinner vi ses i morgon? Jag kommer på kvällen efter jobbet nämligen. Hoppas på det iaf :) puss påre