måndag 19 november 2007

Ridskolan

Så imorse kl 8.30 var det äntligen dags för mig, Kattis och Ylva att ta oss an de "små" hästarna. Kattis fick en trög häst men snäll. Jag fick en dumsnäll häst med fart i och Ylva fick den lite mer bångstyriga sorten som gärna ville göra på sitt vis. Efter att vi borstat av dem lärt känna dem och placerat diverse utrustning på hästarna bar det av till ridhuset. Vi hade alla varit mer eller mindre nervösa inför ridningen men väl uppe i sadeln blev vi riktigt nöjda med oss själva. Vi fick prova på alla gångarterna skritt, trav och även galopp. Det märktes ju förstås att man var lite ringrostig speciellt när jag skulle få stopp på hästen eller få den att sakta ner. Min ville gärna fortsätta att springa trots att de andra började skritta istället. Men tillslut fick jag in en någorlunda snitts på hur jag skulle få stopp på honom. I traven var det en hel del skumpar och hopp innan man kom in i rätt rytm med hästen. Men det blev väl en helt ok trav det med. Sist var det dags för galoppen. nervöst var det, skulle man sitta kvar på hästen eller skulle man ramla av. Men man lyckades hålla sig kvar på hästen och när det sen tog slut hade man god lust att fortsätta ett tag till. Plötsligt därefter hade ridlektionens tid runnit ut och det var dags att sitta av och vandra tillbaka med hästarna in i stallet igen. Sadlade av och gav hästen en extra klapp på halsen som tack för den här gången och hoppas att vi ses igen. För vi bestämde oss nämligen för att detta är defenetivt något som vi vill fortsätta med. Så vi skrev upp våra namn och adresser, så i Januari på lördagsförmiddagarna kommer vi tre att befinna oss i stallet med de goa hästarna.

Snipp snapp slut!
*puss*

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch så tjejigt! Eller jag menar ... heja heja! Kattilainen berättade och det låter himla trevligt. :)

Kram!