söndag 18 november 2007

lagom lugn helg...

Så har man slutat sitt vikariat på transplantationskliniken. Sista dagen var nu i fredags och alla var jätte gulliga mot mig. Önskade mig lycka till med studierna och hoppades att jag skulle komma tillbaka osv. Men det är klart att jag ska komma tillbaka de var så snälla och trevliga där. Kände mig verkligen som en i gänget. Har ju kvar en tjänst som timmis, så man kommer väl bli inringd lite då och då hoppas jag. Sista timmarna på jobbet bjöd jag på fika som uppskattades av den övriga personalen och själv fick jag en liten blomsterkvast. Tänk det hade jag aldrig räknat med så jag vart riktigt förvånad.

Igår så var Linus och jag iväg och firade hans systerson som fyllde hela 8 år. Hade köpt TMNT filmen till honom. Jag tror han blev glad för den för den åkte snabbt in i filmhyllan. :P Sen blev det lite allmänt prat med Linus släkt, kaffe och tårta. Ett lagom litet kalas.

Idag var jag och fikade med Marie och Kattis vid ett mysigt Café på kungsholmen. Det enda var väl att alla andra hade kommit på att de ville fika därmed en söndagseftermiddag så det var ganska mycket folk därinne i den lilla lokalen, med andra ord det var väldigt varmt där inne. Sen efter fikat och när Kattis struttat hem för att göra iordning söndagsmiddag till sin familj, så gick Marie och jag runt och kolla i lite butiker. Åhléns och HM. Hittade en korg på Åhléns som jag satte upp under brevinkastet så här ska det inte bli nå mer kattpiss på posten. ÄNTLIGEN tog jag tag i det där...fram tills i fredags har det bara vart på reklamen som Smulan har läckt men i fredags blev det en pöl på en räkning med. Jag kan ju iofs förstå henne...jag skulle med vilja göra nåt fult med mina räkningar men....det går ju inte. Sen på HM hittade vi varsin likadan fin vinterjacka. Svart vanlig kort sak med lite puffärm och hög krage, 98:- spänn. Som hittat tänkte vi så vi tog varsin hehe. Imorgon blir det ridning på Grimsta. Kattis är ap-nervös och jag drömde en skum dröm inatt om att kom försent och fick en jätte häst som jag knappt kom upp på. Men vi får se...det slutar nog bra tillslut...hoppas jag :P

Vi hörs!
Tills nästa gång...
Puss

Inga kommentarer: