onsdag 13 maj 2009

Plötsligt besök av säkert 5 kostymnissar!!!

Jag räknade dem inte så noga. I går eftermiddag fick jag ett mail om at vi skulle ha den tekniska besiktningen av fastigheten idag inför ombildningen till bostadsrätt. Jaha tänkte jag. Vad spännande hoppas att de tittar på allt som håller på att förfalla i huset då så att vi får fastigheten lite billigare. Sen klockan sju kom grannen in och frågade om jag kunde visa min lägenhet för den här besiktningsmannen. Ja jo det skulle jag väl kunna tänka mig. Vilken tid kommer han då? Jo kl 9.00. Jaha ok jo men det går nog ska bara diska mitt diskberg och försöka jaga undan de största dammråttorna innan dess då.
Vaknade imorse och studsade in i köket och diskade. Sen jagade jag undan de största råttorna och satte mig för att vänta in nissen som skulle besiktiga. Ring på dörrklockan och jag öppnar: Hej allihopa! Där står säkert 7 pers och små kikar in i min lägenhet. 5 st kostymnissar, en ordförande och en kassör till föreningen. Två kostymnissar spatserar in och granskar hela lägenheten. Dvs även under diskbänken där jag inte städat på kanske 1 månad eller mer....skitigt var det där iaf...piiinsamt
Jag känner mig besudlad. Okända män som spatserar in och granskar ens hem.

Jaja hoppas han tar med det i beräkningen att det ser lite slitet ut för att jag inte städat så noga så att priset för fastigheten blir lite billigare....

Kram på er!

3 kommentarer:

Mariiie sa...

Haha nää va jobbigt!!! Är det värsta som finns när folk ska inspektera där man bor. Hoppas du får det billigare =) Kraam

Emma sa...

Haha, var det ingen som var snygg då? Män i kostym kan ju vara ganska hett...Jag tycker du borde få schysst rabatt på priset, finns det ingen studentrabatt??:P

Cilla sa...

Haha studentrabatt vore nått det;) Tyvärr är jag väl inte student då längre när jag väl ska köpa. Eller tyvärr av den anledningen att man inte kan utnyttja studentrabatten. De var så många kostymnissar så jag titta inte så nog på alla men de som kom in och inspekterade var i 50 års åldern minst. Lite för gammalt för min smak;)