onsdag 11 februari 2009

Receptet

Här kommer det:

Salsizcia (eller hur det stavas)
en burk krossade tomater
En burk créme frachie (går att utesluta om man vill, jag glömde den)
Massa vitlök
Färsk basilika
torkad basilika
salt och peppar efter behag

Jag och måtta när jag lagar mat är inget som går ihop så ta lite som ni känner för. Det ska vara mycket basilika och vitlök iaf. Jag använde en kruka basilika och 4 klyftor vitlök.

Skiva och stek korven. Häll över de krossade tomaterna samt den hackade vitlöken och den torkade basilikan. Låt puttra lite så att alla smaker kommer fram. Här tror jag man ska ha i créme fraichen. Sist i med all färsk basilika och smaka av med peppar och salt. Tänk på att korvarna är ordentligt kryddiga så det behövs inte så mycket salt och peppar. Vill man kan man strunta helt i det tror jag.

Servera med nykokt pasta.

Inte så knepigt va?
Gick hur snabbt som helst att göra och blev väldigt gott utan créme fraichen. Men den blev lite vattnig då så det är smart att reda den lite med maizena då så blir den lite såsigare:)

Smaklig måltid!

5 kommentarer:

Emma sa...

hahaha! "jag tror att man har i creme fraichen här" Puss på dig stumpan, du är bäst! Och det verkar väldans smarrigt det där=)

Anonym sa...

Nu finns din drink med på TP.

Anonym sa...

Sv: Du har helt rätt. Ska ändå besöka läkaren inför resan. Har några leverfläckar att ta bort. Får kolla upp mig då.

Sunstar sa...

Tack för kommentaren idag.. jag vet ju att det blir så här i början av dagistiden men avskyr när lillkillen är dålig, tur att vi har en lugn helg till vila nu!

Sunstar sa...

Du får gärna fortsätta läsa min blogg om jag bara får din mail att adda :) går ju inte att skicka inbjudan utan den. Släng iväg ett mail till mig på: lindaeri83@yahoo.se