måndag 25 februari 2008

Lite om helgen och idag...

Vilken fin helg det har varit! Massor med sol på lördagen så det bara spritter i hela kroppen och söndagen var ju inte sämre den. Här togs det en långpromenad ner till Solviken och tillbaka. Påvägen hittade vi massor med blommor både snödroppar och en blomma som heter vintergäck. Till och med en del buskar hade börjat bli gröna. Egentligen är det ju alledelles för tidigt med vår nu men man kan ju inte låta bli att fröjdas lite åt det. Det är ju så härligt med vårkänslor! Äntligen börjar det ju bli lite ljusare ute och då kommer ju all energi tillbaka och man känner att man orkar hur mycket som helst.

Idag tog jag igen min ridlektion som jag missade för 3 veckor sen. Härligt det var att få mysa med en häst och hoppa upp i sadeln igen. Tänkte massor på hur jag satt med och det ledde till att jag fick beröm för min sits :D Men gruppen jag red i nu den låg säkert ett halvår efter min vanliga grupp. Men det gjorde inte så mycket. Jag fick ju rida och mysa med hästen iaf :) fick inte rida min vanliga häst dock. Men den här är lika bra den. Lite känsligare för s
känklarna bara så när vi skulle trava så smällde jag till ordentligt (Egri som jag brukar rida inte är ett dugg känslig) och pang sa det så börja hästen nästan gallopera från skritt av ett travkommando. Haha...jaja det var roligt det med. Fick man en försmak av vad som komma skall på lördag :)

Men nu ska jag säga godnatt och tack för idag.
*puss* och hej, leverpastej

Inga kommentarer: